onsdag, augusti 02, 2006

Allmänt: Vadå läsa?

Det jobbiga med en litteraturblogg är att man inte har särskillt mycket att skriva om när man inte läser, vilket gör att det blir segt i bland, vilket i sin tur gör det till en dålig blogg. En bra blogg uppdaterar regelbundet, basta!

Men hur som helst är det så att jag, efter att ha läst The Beautiful Room Is Empty inte kunde/kan komma mig för med att börja på en ny bok. Det blir så ibland när jag läst någonting riktigt bra. Jag är liksom rädd för att förstöra upplevelsen eller glömma den bra boken eller något sådant om jag läser mer snart efter att jag läst ut den. Det är en väldigt fin komplimang till boken jag just läst men det är jäkligt frustrerande också. Hallå, liksom, jag vill ju läsa!

Hur som helst, jag tänkte att det var lika bra och förklara min frånvaro. Jag har faktiskt precis börjat kunna läsa igen, fast det är Stephen Fry's sammlade krönikor i Paperweight så det är ju inte direkt skönlitteratur. Oh well. På återseende när böckerna och jag är vänner igen!

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Jag uppdaterar regelbundet, jag äger!

Har du läst Frys "The stars tennisballs"?

M sa...

Du vinner lätt :/ Jag förlorar!

Nej! Men jag ska!