söndag, maj 14, 2006

Böcker: Bokstavligt Talat - Samtal i Stan

Människor är konstiga. Det är därför sånna här tjuvlyssningsgrejer är så roliga. Visserligen har folk jag känt gjort det sen jag gick på skrivarkurs i åttan, men spillerill, det är fortfarande lika kul även om det verkar som om folk ibland tror att det är deras egna idé.

Exempel från boken:

1 maj, 11:20
Café, Bellmansgatan


- Folk glömmer bort hur pass bra det funkar i sverige till exempel. 500 små utteliggare när det säkert finns 1 miljon.
- Fast det är väll inte så lyckat?
- Jo, det är det... Jaha, då hinner inte du demonstrera idag då?
- Nej.
- Själv är jag redan ute ur leken. Jag är förtidspensionerad.
- Får man inte demonstrera då?
- Nej, det blir bara: jag vill ha mer pengar, jag vill ha, jag vill ha, jag vill ha! Upp till kamp bara för att det är demokrati. Upp till kamp!


Sånt kan man inte skriva själv. Åh, jag älskar människor. Tänk vad tråkigt man skulla ha utan dom. Jag gillar verkligen att sitta och lyssna även på folk som är kompletta idioter, så det här passar mig precis.

Och så lite äkta bloggande, nu med tjuvlyssningsidor!

TEH ONE AND ONLY: Overheard in New York
Och så en svensk sida: Tjuvlyssnat.se (Den här länken kommer från Sara som har A Reading Adventure :) )

1 kommentar:

Linnéa sa...

Åh, jag älskar det! Det är det bästa som finns, sannerligen, det bästa. Att människorna, som jag föraktar så, kan vara så underbara, så härligt tokroliga. Det gör en varm i själen. Om man nu hade någon. ^^