söndag, april 15, 2007

Allmänt: Titta, han bloggar!

Jag har, med hjälp av min kära moder, kommit på någonting genialt! Nämligen att lyssna på ljudböcker.

Vafals, säger ni, har ynglingen aldrig lyssnat på ljudböcker förut? Det har han såklart. Han har dock inte använt dom i studiesyfte förut. Men, hör och häpna, LYSSNAR man på Röda rummet istället för att LÄSA den så kan man ju sitta och t ex rita samtidigt, eller göra andra väl behövda saker i hemmet. Det är fantastiskt, och blir plötsligt mycket lättare att hinna med all läsning till föreläsningarna eftersom man hinner städa OCH läsa. SAMTIDIGT.

Plötsligt kan jag verkligen njuta av böckerna igen istället för att bara stresse igenom dom och komma typ halvvägs innan man ska börja med nästa. Lycka är en god bok.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså jag gillar idén med ljudisar (hahaha jag älskar idiotslang) men jag HATAR ALLA UPPLÄSARE. Jag kommer för sent till mina Greenpeace-möten för att jag måste sitta hemma och komma på sätt att döda uppläsare av ljudböcker på. Seriously, varför måste de alla låta så cp för?

M HG sa...

Haha! Fast ALLA är inte så dåliga tycker jag... Han som läser Liftarens Guide till Galaxen, t ex, tycker jag är riktigt bra. Däremot låter uppläsaren på de svenska Harry Potter banden så SJUKT jobbigt att man vill gråta.