måndag, november 26, 2007

Blogg: Straytalk + Allmänt: Challenges

Som ni kanske sett så har jag lagt till en ny länk i min fina lilla länksektion, nämligen Straytalk, min vän Loves bokblogg. Love läser mer än jag gör, uppdaterar oftare än jag gör och har en fin struktur på sina blogginlägg vilket gör dem lätta och behagliga att läsa (vilket jag misstänker att mina inte är, usch), så gå och läs! (Men överge inte mig för det...)

Genom straytalk upptäckte jag dessutom reading challenges där man tar på sig att läsa ett visst antal böcker inom en viss antal! Jag kommer nog inte att vara med i särskilt många, att veta att jag måste läsa en bok brukar sluta med att jag inte läser den, har väl något med motivation att göra antar jag, men Young Adult Challenge 2008 funderar jag på att vara med i i alla fall, jag läser ju ändå så mycket ungdomsböcker! Får fundera vidare på det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för länken! (Även om den inte syns i länksektionen än... =P)

Och det må så vara att jag läser mer än vad du gör, men jag får intrycket att du analyserar och reflekterar mer över vad du läser. Jag har alltid varit lite avundsjuk på hur intelligenta dina bokinlägg är.

Jag ser verkligen fram emot YA-utmaningen. Tror att jag ska fila lite mer på min lista, bara. Den känns i nuläget inte helt klar.

Anonym sa...

Förresten, scratch that. "får intrycket att" låter som att det skulle kunna vara någon tvekan om det, och det kan jag inte påstå att jag tycker att det är. Jag VET att du analyserar/reflekterar mer. =)

M sa...

Men så har jag ju också pluggat litteratur i 3 terminer på universitetet... Det skulle vara rätt konstigt om jag inte analyserade och reflekterade! Jag är skadad!

Fast det där som folk brukar säga om att literaturen blir tråkigare då förstår jag inte, jag tycker den blir minst lika eller ännu mer intressant!

Och ja, YA-utmaningen verkar kul! Aj lav YA.