söndag, oktober 01, 2006

Allmänt: Hinner fortfarande inte...

Och arghhh, det är så frustrerande!

Imorgon har jag i alla fall lite slötid emellan skola, jobb intervju och jobb, och då tänkte jag glida in på ett bibliotek någon stans (typ läsesalongen) och plocka några böcker som inte är The Farwell Symphony. Den går helt enkelt inte att läsa om man inte har tid att koncentrera sig. Edmund Whites språk är rätt invecklat, vilket är häftigt när man kommer in i det men mindre kul när man försöker börja läsa. Därför, tänker jag mig, ska jag inte läsa den. Nepp.

Däremot ska jag köpa Try av Dennis Cooper! Jag längtar redan! Jag ska beställa den från adlibiris hade jag tänkt. Åååh, underbart. Sen måste jag kolla på min "vill läsa" lista och se om det finns några böcker som känns mer lättlästa där, fast den ligger på den andra datorn. SEGT. Hur som helst så måste jag läsa Sen Tar Vi Belin av Moa-Lina Croall, den är ju döpt efter en Leonard Cohen-sång! Dessutom verkar den rätt intressant. Och så Annika Ruth Perssons Erik Dahlbergsgatan 30, eftersom jag läst hennes Du och jag, Marie Curie och tyckte att den var helt okej. Få se om hon utvecklats, och så.


Men ja, det skulle vara trevligt att ha mer tid att läsa saker som inte är grammatikböcker. Hej hopp!

2 kommentarer:

Linnéa sa...

Stor, stor, stor humor!
Min syster läste just "Du och jag, MarieCurie" i skolan, och jag drog med mig den in på toaletten för att den låg framme (sån är jag, liksom). Det kom sig att jag läste den, faktiskt med dig i tankarna. ("Jamen, det är faktiskt helt okej att läsa ba.. förlåt, ungdomsböcker, really gör ju det hela tiden!"). Ja, och så när jag hade läst den funderade jag på om du läst den, och tänkte att jag skulle rekommendera den annars. Jag tyckte att den var helt okej, det är ju inte direkt min vanliga genre, men helt okej. Alldeles för lite sex, såklart. Men annars så. Min fjortonåriga syster tyckte att den sög. Haha.

M sa...

Hehe, det är så roligt att jag verkligen ÄR insnöad på en genre och ett tema.... Vad kul att du tänkte på mig! Jag håller på att läsa "Erik Dahlbergsgatan 30" nu, som är författarens nya bok, och den är nog bättre, i alla fall som jag minns "Du och Jag..." Huvudpersonen är äldre, vilket faktiskt är rätt skönt. Jag tycker ofta att ungdomsböcker har för lite sex, jag tror att folk är lite rädda för att stoppa in sex i böcker riktade till ungdommar (sen är det ju vissa författare som är sjukt dåliga på att skriva sex också).