torsdag, oktober 18, 2007

Podcast: ExpelliarmusCast

Jag har faktiskt aldrig lyssnat på någon podcast förut, men nu finns det en svensk Harry Potter-cast, så jag var tvungen att i alla fall lyssna på det första avsnittet.

ExpeilliarmusCast heter den, och finns här.

Jag tycker i alla fall att första avsnittet var rolig och mysigt att lyssna på - som att tjuvlyssna på en bokdiskussion typ, väldigt trevligt! Och intressant, också. Hur blev Sirius den han blev med tanke på hur resten av hans familj ser ut? Vad äter Voldemort egentligen? Hehe.

Får se om det här betyder att jag blir helt såld på podcasts nu... är det någon som läser den här bloggen som vet om några bra litterära podcasts? Jag är osäker på var man ska börja leta...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nejmen oj vad roligt att du gillade första avsnittet av EC, jag är en av hostsen på podcasten ^^

Jag har tips på litterära podcasts, men bara på engelska. MuggleCast och PotterCast är två ledande Harry Potter-podcasts som är väldigt bra! mugglecast.com och pottercast.com rekommenderas alltså :D

Caroline sa...

du kan ju gå in på categories - art - literature i itunesstore och kolla. där finns en del. men som hanna säger, det är på engelska.

och. läsa "ibland bara måste man" (boy meets boy). det är en bra bok ^^'