torsdag, januari 24, 2008

Ljudböcker

Eller ljudberättelser kanske det borde vara efter som allt inte är i romanlängd. I våras upptäckte jag, som några av er kanske minns ljudböckernas välsignelse… typ. Det praktiska och trevliga med ljudböcker, alltså.

Well, det gick ganska lång tid, sommar och höst gled förbi som i en dröm (inte) och i oktober började jag lyssna på podcasts (eller en podcast i alla fall) när jag tog promenader. Av någon anledning tog det mig flera månader att dra slutsatsen att lyssna på podcasts kan ersättas av att lyssna på ljudböcker… Men nu! Nu gör jag det. Heh.

Så jag tänkte tipsa om lite gratis ljudböcker på internet:

John Ajvide Lindquists ”Tindalos”, DNs julrysare

Novellerna på Färdlektyr (det finns noveller av Ajvide, Sara Kadefors, Inger Alfvén, Daniel Sjölin, Johanna Thydell, Mikael Niemi, Karolina Ramqvist, Jonas Hassen Khemiri, Linda Forså, Paul Ulvros och Johanna Stentorp. Ha det så trevligt när ni lyssnar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar verkligen konceptet med ljudböcker, men jag blir galen på uppläsarnas röster. Alla låter så jävla jobbiga!